Tokyo: Tony Leung, Wong Kar-wai ile Çalışmaktan ve Oyunculuk Becerilerini Geliştirmekten Bahsediyor - Dünyadan Güncel Teknoloji Haberleri

Tokyo: Tony Leung, Wong Kar-wai ile Çalışmaktan ve Oyunculuk Becerilerini Geliştirmekten Bahsediyor - Dünyadan Güncel Teknoloji Haberleri

Leung, Wong’la ilk kez 1990’larda çalıştığından bahsetti Vahşi Olma GünleriYönetmenin görüntü yönetmeni Christopher Doyle ile ilk kez çalıştığı film olmasıyla da dikkat çekiyor Bir Hüzün ŞehriIchiyama bunu kişisel favorilerinden biri olarak görüyordu ”

Bu ilk deneyimler Bir Hüzün Şehri Bunlar Leung için önemliydi çünkü rollere hazırlanma şeklini şekillendirdiler ve Hou’ya hâlâ kullandığı bazı araçları verdiği için teşekkür etti ”

Şaka bir yana Leung bıyıkların neden bu kadar önemli olduğunu açıkladı Bana bunu kullanmamamı, hepsini sökmemi söyledi Bu onun eşsiz çalışma şeklidir “Oyunculukla birlikte kendimi baskı altına almaya ve bol bol kitap okumaya çalıştım Gerçekten çok şaşırdım çünkü çok iyi oyunculuk yapıyorlardı Bu filmin oyunculuk kariyerim üzerinde büyük etkisi oldu “Oyuncular olarak bir tetikleyiciye ihtiyacımız var; karakterin içine girmek küçük bir şey olsa bile, en azından benim için [and the mustache was part of that]

Daha sonra Leung’a yaptığı çalışmalar soruldu

Siyah özel bir takım elbise ve modaya uygun Kolor spor ayakkabılar giyen Hong Kong oyunculuk ikonu, Tokyo’daki Hulic Hall’da tıklım tıklım dolu bir evde sıcak alkışlarla karşılandı İkili, neredeyse otuz yıla yayılan bir süre boyunca toplamda yedi filmde birlikte çalıştı ve film kadrosunda dünya sinemasının klasikleri yer alıyor: Chungking Ekspresi, Aşk Ruh Halinde Ve 2046sonuncusu masterclass’tan önce gösterildi Festival programcısı Shozo Ichiyama, Leung’un aktör olarak ilk yıllarını, yani Tayvanlı film yapımcısı Hou Hsiao-hsien ile yaptığı klasik filmdeki çalışmalarını ele alarak başladı “[Wong] çok fazla tekniğin olduğunu, yeni uydurulmuş pek çok şeyin olduğunu söyledi ”

Aktör, filmin bitmiş halini görünce Wong’un, oyuncuların içinden bir şeyler çıkarma konusunda yetenekli olduğunu fark ettiğini ve Leung’u sürekli olarak onunla çalışmaya iten şeyin de bu olduğunu ekledi Sahnelerimin 10-20 çekimini yapıyorduk ” “O zamanlar Tayvan’ın tarihine aşina değildim, bu yüzden öğrenmem gerekiyordu ”

Ichiyama, Leung’a, özellikle de yabancı çevrede genç bir aktör olması nedeniyle, Hou’nun yönetiminin performansı üzerinde önemli bir etkisi olup olmadığını sordu “[2046] benim için özel bir çalışma “8 aydır hazırlanıyorum [for this project]ve bol bol kitap okuyorum Edebiyat sevgimi bu şekilde geliştirdim

“Tayvanca konuşamıyorum bu yüzden yönetmen bu karakteri yarattı [who couldn’t speak]diye ekledi Leung Bıyık istedim ama Wong olmaz dedi Hazırlanmak için birçok kitap okudum” dedi Ildikó Enyedi’nin projesini ima ederek ancak adını vermeden, “Avrupa’da çalışmak istiyorum ve gelecek yıl Almanya’da bir proje üzerinde çalışacağım” dedi ”

Wong Kar-wai’nin ‘Chunking Express’ filminde Tony Leung ve Faye Wong

Everett Koleksiyonu

Ichiyama, Leung’a Wong’un endüstri efsanesi haline gelen senaryosuz çalışma yöntemini sordu Leung, Wong’la iki ila üç filmde çalıştıktan sonra, film yapımcısının neyi amaçladığını anlamaya başladığını ve bu deneyimin, oyunculuk eğitiminin ikinci aşaması olarak adlandırdığı deneyim olduğunu kanıtladığını söyledi


Gösterimi için Tokyo Uluslararası Film Festivali’ne katılmasından on yıl sonra Büyük ustaTony Leung, bir ustalık sınıfı düzenlemek için Perşembe günü festivale geri döndü

Leung, bir tercüman aracılığıyla, dil sınırlamaları ve deneyim eksikliği göz önüne alındığında bu rolü neden üstlendiğini anlattı: “Bu kariyerimin başlangıcıydı ve kendime meydan okumak istedim Maggie Cheung’la bir sahnede çalışmanın öyküsünü ve birkaç çekimde sahneyi nasıl tamamladığını anlattı Cannes’daki galadan sonra yanıma geldi ve bıyıklı olmanın daha iyi olduğunu söyledi “Kendimi çok izole bir ortama koymak istedim, konuşamayan biri için dünyanın nasıl bir yer olduğunu bilmek istedim ”

Ichiyama daha sonra Leung’a Hollywood’un gişe rekorları kıran filmi Marvel Studios’un da aralarında bulunduğu en son çalışması hakkında sorular sordu Hou’nun Taipei dışında yaşayan ve bir kaza nedeniyle konuşma yeteneğini kaybeden bir sanatçı arkadaşı olduğunu söyledi “Onunla ilk tanıştığımda oyunculuğuma takılıp kalmıştım, ne yapacağımı bilmiyordum ve oyunculuğum iyileşmiyordu” dedi

Leung, “Birçok farklı yerde çalışmak her zaman ilgimi çekmiştir” dedi ve eğer doğru proje gelirse bir Japon projesi üzerinde çalışmak istediğini belirtti “[Wong] oyunculuğumu izliyordu ve muhtemelen oyunculuğumda neyin iyi olmadığını hemen anladı Bir Hüzün Şehri Taipei’de geçtiği için dikkate değerdi ve o zamanlar Leung’un Hong Kong dışında çalışma deneyimi yoktu ve Mandarin dilini konuşamıyordu Anlayışım çok derinleşti” dedi “Oyunculuğumda nasıl daha doğal ve gerçekçi görünebileceğimi bilmek istedim ”

“[Wong] sette çok fazla alan yaratmak istiyor” diye ekledi Leung Belki de oyunculukta iyi olmadığımı düşünüyordum” dedi Leung “Başka bir nimet [on this project] üzerinde çalışan çok sayıda amatör aktörün olmasıydı Yani Chow’un farklı bir yaşam tarzı var

“Ben bunu yaparken Bir Hüzün ŞehriTek bir dileğim vardı; nasıl amatörler kadar doğal görünebilirim? Wong’la çalışarak bu dileği gerçeğe dönüştürebildim Kendi becerilerimden şüphe etmeye başladım” diye ekledi 2046özellikle de Chow karakterinin nasıl geliştiğini Aşk Ruh Halinde “Belki iyiydi ama aynı zamanda zordu da!”

Faye Wong ve Tony Leung, Wong Kar-wai’nin ‘2046’ filminde

Everett Koleksiyonu

Konuşma Leung’un Hong Konglu auteur Wong Kar-wai ile olan uzun ve verimli profesyonel ilişkisine ilerledi Ama farklı bir karakteri canlandırmak için o bıyığa gerçekten ihtiyacım vardı “Bir senaryosu var ama oyuncuların, kameranın ve setteki diğer şeylerin o anda nasıl olduğunu düşünmek istiyor ”

Leung, “Yeni bir film çektiğimizde her zaman bir macera oluyordu!” diye şaka yaptı Leung, Wong’un senaryoları olduğunu söyledi ancak “bunu bize göstermiyor!” diye şaka yaptı Leung, Hou’nun çok meşgul olduğunu ve performansını pek umursamadığını söyleyerek şaka yaptı ve bunu çözmeyi ona bıraktı Çok fazla bilgiye sahip olduğumuzda çok fazla hazırlık yapıyoruz ve o bunun olmasını istemedi Artık göstermek istediğim oyunculuğu gösterebildim Oynadığım karakter Aşk Ruh Halinde aynı ama [Wong] farklı beceriler sergilememi istedi 2046 Sessiz Arkadaş başrol oynamaya kararlı olduğunu ” “[Wong] Açık bir yön verecekti ama hikayenin nasıl geliştiğine ve nereye gittiğine dair bir yönlendirme alamadık Leung, “Oyunculuk açısından bu sanatçıdan çok şey öğrendim” dedi ve sanatçının yüz ifadelerine, jestlerine ve tavrına özellikle dikkat etti ”



sinema-2

Bu dönem aynı zamanda Leung’a natüralist oyunculuk konusunda bazı değerli dersler de verdi; bu onun bugün meşhur olduğu bir şeydir Shang-Chi ve On Yüzük Efsanesive bunun aktörün uluslararası yapımlarda çalışmaya daha fazla istekli olduğuna işaret edip etmediği Karakterin nasıl tasvir edileceğine dair birçok keşif yaptım Leung daha detaylı bir şekilde şöyle açıkladı: “Tüm oyuncular hikayenin ve karakterlerinin ne olduğunun farkında Bu serbestliği istiyordu

Leung’a, Wong ile ilişkisinin nasıl başladığı ve onu bu kadar kalıcı ve başarılı kılan şeyin ne olduğu soruldu