Ancak para, hırs ve çocuk yetiştirme baskısı altında yıllardır gergin olan evliliğinin kazıları daha acı vericidir Kocası Samuel (Samuel Theis) de bir yazardır ancak hiçbir zaman bir kitap yayınlamayı başaramamıştır Ancak bu deneme aynı zamanda filmin ana fikrini de keskinleştiriyor: Bir şeyin nasıl olduğunu anlamadığımızda bunun yerine nedenini soruyoruz Ama müziği yüksek sesle çalıyor; muhtemelen inadından ) Filmin en dramatik anı aynı zamanda en gerçekçi anı gibi geliyor Bir Düşüşün Anatomisi bir suç hikayesi ama hukuk sistemi vizyonunda adalet, gerçeğin arayışından çok gerçeğin algılanmasıdır
Önce Bir Düşüşün Anatomisi bize bir ceset veriyor, 50 Cent’in “PIMP”inin gürleyen çelik varil kapağını alıyoruz İlginç bir şey ama melodram sonunda karakterleri tüketiyor ve birçok muhteşem performansa rağmen, tüm o ağlama, bağırma ve otel odasındaki çöplük bittiğinde filmden çıkarılacak çok az şey kalıyor Bundan sonraki duruşma bir aşağılama eylemidir Savcının (Antoine Reinartz) sert tartışması özellikle çok iyi; hem kurnaz hem de kendini beğenmiş; gerçekten kötü adamların olmadığı bir filmde bile tatmin edici bir kötü adam Sandra’nın filmin başında söylediği, gerçekliğin kurguyu beslediği düşüncesi yanlıştır
Bir Düşüşün Anatomisi mahkeme salonu tiyatrosu olarak en etkilidir Ancak film, sormamız gereken tek sorunun bu olmadığını öne sürüyor Sandra aşağıda bir yüksek lisans öğrencisinin başarılı bir romancı olarak kariyeri hakkındaki sorularını yanıtlıyor, gerçekliğin kurgusunu nasıl şekillendirdiği hakkında iddialı ve tahmin edilebilir bir şekilde konuşuyor )
Düşmek zeki, keskin ve çevik; el çabukluğuna değil, acımasız dürüstlüğe dayanan bir gizem ”
a:hover]:shadow-highlight-franklin [&>a]:shadow-underline-blurple-1">Yayınlanma: 13 Ekim 2023 (ABD, sinema)
genel-2
Yönetmen Justine Triet’nin bu yıl Cannes Film Festivali’nde Altın Palmiye ödülünü kazanan, kara mizah dolu bir mahkeme salonu draması olan üçüncü filminde herkes Sandra’nın kocasını öldürüp öldürmediğini bilmek istiyor Sandra’nın jüriye açıkladığı gibi: “Bazen birlikte kavga ederiz (Sonuçta ikisi de yazar
Bütün bunlar Sandra’nın 11 yaşındaki oğlu Daniel’in (Milo Machado Graner) önünde yaşanıyor Aslına bakılırsa, temalarına yoğun bir şekilde odaklanılması, filmi ileriye ve son perdeye doğru yönlendiriyor
En azından ilk varsayım bu Daniel’in görme yeteneğinin büyük bir kısmı iyileşse de Sandra ile Samuel arasındaki yara hiçbir zaman tam olarak iyileşmez
Düşmek zeki, keskin ve çeviktir; el çabukluğuna değil zalim dürüstlüğe dayanan bir gizemdir
Triet’in son filmi Sibyl, benzer şekilde güçlü bir önermeye sahipti (aynı zamanda bir yazar hakkında) Samuel’in kelimenin tam anlamıyla düşüşü var – polis tuhaf kan sıçramalarını incelerken ölümü, bazen şakacı adli tıp bilimi aracılığıyla araştırılıyor ve savunma, ölümcül düşüşü gerçek boyutlu bir kukla ile simüle edecek kadar ileri gidiyor Eserleri – yazdığı kurgu – sanki bu herhangi bir yazarın ezbere söylediği bir fikir değilmiş gibi, romanlarına bilgi vermek için gerçeklikten yararlandığını itiraf ettiği için sorgulanıyor Korkunç müziği patlatmak belki de karısına bu acıyı ifade etme şeklidir Bir saat sonra onu dışarıda, üçüncü kattan düştükten sonra kafası çatlamış halde bulacaksınız ”
Anlamış gibi görünüyor çünkü hemen cevap veriyor: “Konu bu değil ” Bu, her ilişkiye uygulanabilecek türden geniş bir duygudur Sandra bir noktada avukatına açıkça davayı açıyor: “Onu ben öldürmedim Daniel, dört yaşındayken bir motosikletçinin çarpması sonucu optik sinir hasarı yaşadı; Samuel’in onu okuldan alması gereken bir günde, okuldan atlandı ve bir bakıcı gönderdi tekrar) — Sibyl oturumlarını gizlice kaydetmeye başlar Bazen birbirimizle kavga ediyoruz Çapraz sorguya alınana kadar oldukça sıradan evlilik olayları Bazen tek başımıza savaşırız Uzun bir film – yaklaşık 2,5 saat – ama hızlı ilerliyor, ustaca tempolu ve kurgulanmış ve genç Machado Graner’e fazlasıyla güven veren zekice bir sonla tamamlanıyor a:hover]:text-gray-63 [&>a:hover]:shadow-underline-black dark:[&>a:hover]:text-gray-bd dark:[&>a:hover]:shadow-underline-gray [&>a]:shadow-underline-gray-63 dark:[&>a]:text-gray-bd dark:[&>a]:shadow-underline-gray">Resim: Neon
Hüller, kibir ile kırılganlık arasında gidip gelen, harika performanslarla dolu bir filmin merkezinde dikkat çekiyor
Bir şeyin nasıl olduğunu anlamadığımızda bunun yerine nedenini sorarız
Filmin başlığı çift anlam taşıyor Hafif sadakatsizlikleri karakterinin bir yansıması haline gelir Anlayışsız değil ama biz de tam olarak onun köşesinde değiliz
a:hover]:text-black [&>a:hover]:shadow-underline-black dark:[&>a:hover]:text-gray-e9 dark:[&>a:hover]:shadow-underline-gray-63 [&>a]:shadow-underline-gray-13 dark:[&>a]:shadow-underline-gray-63">Sandra Hüller yargılanıyor Aslında durum tam tersi Ancak Samuel’in nasıl öldüğünü göremiyoruz ve polis soruşturması Sandra’nın hikayesiyle bazı tutarsızlıklar olduğunu gösteriyor (Tamamen iner Ve Sandra’nın iddianamesinin ardından hayatındaki koşullar altüst olurken mecazi olarak düşüşü de var Sandra ve Samuel’in düşüşten önceki gün yaşadığı şiddetli tartışmayı anlatan olağanüstü bir sahne, kendisini sıradanlığa dayandırmak gibi öngörülemeyen bir yöne gidiyor: Kimin kendine daha fazla zamanı olduğu konusunda kavga eden bir çift Bir psikanalist, dikkatini tekrar romancı kariyerine çevirmeye karar verir, ancak yeni bir hastanın karmaşık hayatı kurgu için mükemmel bir yem haline geldiğinde, bir aktris, filmin yönetmeniyle çıkan bir rol arkadaşından istenmeyen bir hamilelik geçirir (Hüller, 2004)
Eğer Sibyl mükemmel öncülünün ipini kaybetmiş görünüyordu, Bir Düşüşün Anatomisi kesinlikle değil